måndag 30 juli 2012

Dag 70. Boviksbadet (4 km)



(Foto: Stor-Snäckhamnen i förmiddagsdimma.)

Jag hade det väldigt bra på stranden i Stor-Snäckhamnen ... låg i tältet, lyssnade på musik, fikade, läste lite, åt lunch, skrev lite. Så varför åkte jag därifrån? Dålig idé.

Dimman låg tjock över stranden redan tidigt på morgonen, och lättade inte förrän efter lunch. Men då kom istället regnet, tillsammans med en tilltagande nordostvind med tillhörande vågor.

Just idag ville jag inte acceptera en fastblåsning, jag ville paddla. Så när vågorna tycktes lugna sig något, strax före klockan sex på eftermiddagen, bröt jag mig loss från mitt sköna lägerliv. Och fick direkt ett otrevligt bemötande utanför viken.

Jaha, då var det bara att gå in i säker hamn igen, efter bara tre kilometers paddling. In till Boviksbadet och ett initialt försök att fulcampa nere vid bryggan. Men den gubben gick inte.

Det hela slutade med ett nödvändigt medlemskap i SCR Svensk Camping och en förvisning till "rätt" tältplats. Jag fann mig, etablerade mig och kom delvis till rätta.

Här spelas det crocket, här sitts det på campingstolar, här är det trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar