söndag 3 juni 2012

Dag 13. Ringenäs (0 km)



(Foto: 8-14 m/s utanför Ringenäs, lunchtid.)

Ena stunden skratt och kolaglass bland goa vänner i ett varmt hem. I nästa stund åter ensam, med rethosta i ett kallt och sandigt tält. Det är en svår övergång och det tar några timmar innan du är tillbaka i ensamhetens mentala modus. Rob Blobb och Mattias, med familjer ... tack för kvällen igår, för den varma duschen, den goda maten och alla kakor ni skickade med mig på färden!

stranden träffar jag en kvinna på promenad. "Gena inte över Degerfjärden!", säger hon. Jag lovar att inte gena.

Ringenäs golfklubb är det välklippt, välklätt och väluppfostrat. Jag genar och joggar ledigt tvärs över en perfekt gräsmatta. Och en regel bryts.

Villshärads sommarlivs, invid campingen, är baguetterna redan slut för dagen. "Men vill du ha en kopp kaffe istället?"

Hotel Tylösand berättar två tjejer att det förbereds för kvällens studentbal, och att kaffet är dyrt. Och på vägen tillbaka tävlar de stora villorna i stramhet.

Ringenäs skjutfält släpps jag inte in, "Tillträde förbjudet". Något eller någon kommer förr eller senare att behöva skjutas. Att smygöva är viktigt, så att det inte blir fel.

stranden har jag det bra. Insekterna och jag.


2 kommentarer:

  1. Hej Ola!
    Vad förståndigt att du vilat idag och förhoppningsvis fått återhämta dina krafter och vila din onda arm etc! Hoppas att du får en fin fortsättning utan strapatser! Jättekul att kunna följa dig så här. Var rädd om dig och fortsatt lycka till / Kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Olaus från Laos, jag följer ditt äventyr! Cool du är;).// McFlood

    SvaraRadera